Veelgestelde vragen
Afhalen in de winkel, kan dat ook bij jullie?
Jazeker, u bent welkom in onze winkel in Goes. Bij onze natuurgeneeskundige praktijk is een winkel onder de naam Homeotheek. Graag bieden wij u de mogelijkheid om artikelen af te halen. Bij het afrekenen op de site kunt kiezen voor 'afhalen in de winkel'. Van dinsdag t/m vrijdag van 8.30-12.00 en van 13.00-17.00 uur zijn wij open.
Bestellen op homeotheek.nl, hoe werkt dat?
Wij hebben deze website is zo ingericht dat u alles wat u nodig heeft vanzelf tegenkomt. U kunt als gast iets kopen, maar ook uw eigen account aanmaken. Heeft u al een account bij ons, dan is het handig om eerst in te loggen en dan te gaan 'winkelen'.
U klikt bij het product dat u wilt kopen op de groene knop 'winkelwagen'. Zodra u op het winkelwagentje klikt krijgt u een melding dat het product is toegevoegd. U kunt dan verder winkelen of afrekenen. Net wat u wilt. Bovenaan uw scherm ziet u steeds het aantal producten in uw wagentje. Zo houdt u het overzicht.
Heeft u gekozen wat u hebben wilt? Klik dan bovenaan rechts op de knop 'winkelwagen'. Alles naar wens? Klik op 'volgende'.
In het scherm dat dan tevoorschijn komt kiest u voor verzenden of ophalen in de winkel. U kunt eventueel een ander adres opgeven waar het heen moet, of u kunt een Postnl servicepunt aanwijzen waar u het wilt ophalen. Dat wijst zichzelf. U klikt weer op 'volgende'.
Dan ziet u de betalingsmogelijkheden. U kiest er één die bij u past en klikt op het hokje voor akkoord met de voorwaarden. Weer klikt u 'volgende'. Voor kostbare bestellingen kunt u kiezen om het verzekerd te verzenden. Dan betaalt u een kleine toeslag.
Voor online betalen met uw bankpas wordt u doorgeleid naar de betaalpagina van Mollie en kunt u met uw bankpas, card op paypal betalen. Mollie betalen gaat via een beveiligde betaalomgeving. Direct na betaling van uw bestelling ontvangt u per mail een bevestiging. Wij op onze beurt ook. Als u betaald heeft pakken wij uw bestelling in en sturen deze op, zodat u de spullen snel in huis heeft.
Wanneer u kiest voor 'overschrijving per bank', krijgt u bijna direct een e-mail met de bevestiging van uw bestelling en onze bankgegevens, zodat u kunt betalen. U moet zelf voor de overschrijving per bank zorgdragen. Vanuit het buitenland kiest u in uw bankprogramma voor 'Europese betaling'.
Betalen, hoe gaat dat bij jullie?
Aan het einde van het bestelproces kiest u voor de betaalwijze die bij u past: via Ideal of met een andere card. Achteraf betalen kan ook via Klarna. Ook 'overschrijven per bank'. is een mogelijkheid Als u kiest voor Ideal, papypal of card komt u in de volgende stap op de betaalpagina terecht van Mollie payment. U wordt via een veilige verbinding doorgeleid om af te rekenen. Uw bestelling wordt bij die betaalwijze meteen door ons verstuurd.
Als u niet via de computer wilt of kunt betalen, of bijvoorbeeld wanneer u voor uw werkgever een bestelling doet, dan kiest u voor 'Geld overmaken'. De orderbevestiging met betalingsinstructies ontvangt u direct na het bestellen op uw scherm en per mail. Zodra het geld bij ons binnen is wordt het pakketje verzonden. U ontvangt altijd een factuur (met vermelding van BTW) voor uw administratie.
Bezorging als ik niet thuis ben. Hoe gaat dat?
Postnl bezorgt de bestellingen voor ons. U kunt uw bezorgmoment zelf kiezen. U kunt ook een servicepunt in de buurt opgeven, zodat u op het moment dat het u past daar even langs gaat om het op te halen. Een andere mogelijkheid is om als verzendadres uw werkadres of een alternatief adres door te geven waarvan u weet dat er overdag iemand aanwezig is. Mocht de pakketbezorger een uw deur staan terwijl u niet thuis bent, dan gaat uw pakje naar een servicepunt en kunt u het daar ophalen.
BTW vrij inkopen doen? Alleen als u een bedrijf heeft buiten Nederland en een geldig BTW nummer.
Ja, dat kan. Wanneer u ons uw gegevens mailt via het contactformulier, zorgen wij dat u volgens de geldende regels voor ICT levering kunt bestellen. U betaalt dan in Nederland geen BTW. Om ook hierbij aan de wettelijke regels te voldoen controleren wij vooraf de door u opgegeven bedrijfsinformatie.
Naar welke landen leveren jullie?
We leveren in principe binnen de Europese unie en in een enkel geval daarbuiten. De verzendkosten en levertijd kunnen afwijken van levering binnen Nederland.
Retourneren van een product, of als ik de koop terug wil draaien. Hoe werkt dat?
U begrijpt vast dat u niet alle artikelen kunt terugsturen.
Heeft u het product uitgepakt en bent u er niet blij mee? Dan kunt u ons binnen daarvan op de hoogte stellen via de mail of per telefoon op nummer 0113-250950. U heeft 30 dagen de tijd om uw product(en) te retourneren. We sturen u als u wilt een nieuw product of u ontvangt uw betaling inclusief verzendkosten binnen 10 dagen terug. "Daarom" accepteren we ook als reden. Verzendkosten voor de retourzending in geval van herroeping zijn voor uw eigen rekening.
Wel retourneren: artikelen met gesloten, onbeschadigde en verzegelde verpakking.
Niet: artikelen die beschadigd of incompleet zijn. Als een verpakking niet verzegeld is en het gaat om (etherische) olie, huidverzorgingsproducten of voedingssupplementen zoals Peapure en Peaplex dan is terugsturen om hygiënische redenen niet mogelijk. Ook speciaal voor u bestelde producten nemen wij niet terug.
In alle andere gevallen kunt u via het contactformulier of per e-mail doorgeven wat u wilt retourneren. Pak het netjes in en stuur het terug naar ons adres. Wij controleren bij ontvangst op bovenstaande spelregels en restitueren de waarde van de betreffende artikelen. Daar worden geen kosten voor gerekend.
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Bestelt u op een werkdag voor 15.00 uur en betaalt u direct? Dezelfde dag gaat normaliter de bestelling de deur uit. Als het aan ons ligt heeft u één werkdag later alles in huis. Bestelt u op zaterdag of zondag, dan gaat het op maandag met de post mee en wordt het normaliter op dinsdag bezorgd. Bezorging buiten Nederland kan soms wat langer duren door lokale omstandigheden. Postnl pakketten is onze dienstverlener voor bezorging. Via de track- en trace code kunt u altijd de verzendstatus van uw pakket volgen.
Wat is een kortingscode en hoe kom ik daar aan?
Soms geven wij bij wijze van promotie of reclame een kortingscode uit om u als klant extra voordeel te bieden op uw bestelling. Dat werkt net als met reclames bij andere bedrijven. Klanten die geabonneerd zijn op de nieuwsbrief, ontvangen die indien van toepassing per mail. Soms sturen wij met de bestelling een code mee, die een tijdje geldig is. Er is geen vaste regel of tijd. Zoals gezegd: het is net als met aanbiedingen: niet te voorspellen. Wettelijk mogen wij alleen mensen mailen die ingeschreven zijn voor onze nieuwsbrief.
Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
U kunt ons daarover mailen door hier te klikken. Wij nemen dan contact met u op en zoeken met u naar een oplossing. Uw tevredenheid is voor ons belangrijk. Wij doen er alles aan om de klacht te verhelpen. Uiteraard hebben we daar een goede procedure voor.
Als u een klacht hebt, laat het ons dan snel weten. Omschrijf uw probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen wij u goed helpen. Uiterlijk binnen 2 werkdagen krijgt u antwoord van ons. We helpen u direct, of u hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.
U kunt een klacht over onze producten of service ook indienen bij de Stichting Webwinkel keur via: www.webwinkelkeur.nl.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Klik hier voor een link naar het ODR platform. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om deze aldaar te deponeren.
Wij helpen u echter liever zelf en nodigen u uit dat eerst te proberen.
Wat zijn de verzendkosten?
Verzenden in Nederland is gratis bij een bestelling vanaf € 50,--. Voor kleinere bedragen varieren de kosten van € 4,25 tot € 6,50. Dat hangt af van volume en gewicht. Voor België en Duitsland is verzenden gratis boven de € 75,--. Beneden dat bedrag betaalt u € 8,95. Voor andere landen geldt dat het verschillend is per land. U ziet vóór het afrekenen de precieze kosten in het overzicht van uw bestelling staan.
Wat zijn jullie leveringsvoorwaarden?
Uw tevredenheid is voor ons belangrijk. Daarom hebben wij heel duidelijk op papier gezet wat onze leveringsvoorwaarden zijn. U vindt de hele tekst door hier te klikken.